Adelé (Ada) Elmgart

Med kunden i fokus

Kunden i fokus – på riktigt. Författarna och föreläsarna Ada Elmgart och/eller Eva Bloch föreläser inspirerande kring vad kundfokus egentligen innebär, vilken betydelse det har för din verksamhet och hur kulturen lägger grunden för arbetet med och för kunden. De delar även berättelser från företagsledare i olika branscher som intervjuats i boken "Kundfokus - skapa kundvärde och hållbara resultat". Boka en tankeväckande och lönsam föreläsning om företagskultur, kundservice och kommunikation här!

Favorit

Lägg till i favoriter

Prisnivå

Språk

Stad

Direkt - Kontakt

Rubriker

  • Kundfokus på riktigt – vad innebär det?
  • Hinder och möjligheter – vem finns vi till för?
  • Sanningens ögonblick – möten som gör skillnad
  • Kulturen slår strategierna – värderingar styr kundupplevelsen
  • Jaget och laget – tillsammans blir vi starka
  • Framtidens kund – hur möter vi förändrade behov?

Presentation

Kunden i fokus – på riktigt – det är väl egentligen vad mycket handlar om? När många produkter och tjänster är snarlika och det är svårt att sticka ut i konkurrensen blir mötet och dialogen med kunden en avgörande faktor för framgång. Men varför är det ibland så svårt och hur gör man för att bygga en verkligt kundfokuserad verksamhet?

Ada Elmgart och Eva Bloch delar med sig av kunskap kring hur ett genuint intresse för kunden och hans/hennes behov och förväntningar kan lägga grunden för positiva kundupplevelser, långa relationer och hållbar framgång. Tillsammans har de skrivit boken ”Kundfokus – skapa kundvärde och hållbara resultat” (Liber Förlag 2017).

I föreläsningen tar de avstamp i sina egna erfarenheter från både strategiska och operativa roller, samtidigt som de bjuder på berättelser från företagsledare i olika typer av verksamheter och branscher, som de intervjuat för sin bok. Hur ser man på utmaningar och möjligheter i förhållande till sina kunder? Finns det huvudnycklar som öppnar vägen till kunden och utvecklar en verksamhet till att bli långsiktigt framgångsrik?

Adéle (Ada) Elmgart har en universitetsexamen i tjänste- och relationsmarknadsföring samt mångårig yrkeserfarenhet inom varierande branscher, exempelvis besöksnäring och handel. Ada har även internationell erfarenhet av att arbeta med kunden i fokus, som frilansande fotograf, i Asien, USA och Mellanöstern. Idag arbetar Ada som föreläsare, utbildare och konsult.

Eva Bloch har mer än 25 års samlad erfarenhet från tjänsteintensiva branscher (besöksnäring, underhållning, persontransport, träning & hälsa) inom ledning, försäljning och marknadsföring. Idag arbetar hon som föreläsare, konsult och utbildare med inriktning mot kundfokusutveckling.

Boka en tankeväckande och inspirerande föreläsning med Ada Elmgart och/eller Eva Bloch om kundfokus, service, företagskultur och kommunikation.

KONTAKT
Ada Elmgart
070-508 70 39
ada@2addmore.se

Eva Bloch
070-949 68 60
eva@2addmore.se
www.2addmore.se

Kundfokus – en föreläsning som inspirerar och ger nya infallsvinklar

Kunden i fokus – på riktigt. Författarna och föreläsarna Ada Elmgart och/eller Eva Bloch föreläser inspirerande kring vad kundfokus egentligen innebär, vilken betydelse det har för din verksamhet och hur kulturen lägger grunden för arbetet med och för kunden.

I föreläsningen tar de avstamp i sina egna erfarenheter från både strategiska och operativa roller, samtidigt som de delar med sig av berättelser från företagsledare i olika typer av verksamheter och branscher, som de intervjuat för sin bok ”Kundfokus – skapa kundvärde och hållbara resultat”. Hur ser man på utmaningar och möjligheter i förhållande till sina kunder? Finns det huvudnycklar som öppnar vägen till kunden och utvecklar en verksamhet till att bli långsiktigt framgångsrik?

Föreläsningen kan anpassas efter målgrupp och hållas för att inspirera och väcka tankar hos alla i verksamheten, en specifik personalgrupp/avdelning eller chefsgrupper som ska driva utvecklingsarbetet och leda medarbetare i resan mot ökat kundfokus. I tillägg till föreläsningen kan föreläsarna även hålla en workshop, som ger möjlighet till tankeutbyte och lägger grund för det egna arbetet framåt.

Boka en tankeväckande och inspirerande föreläsning med Ada Elmgart och/eller Eva Bloch här.

SJ
Skanska
Scandic
Wallmans
Skistar
SAS

– Författare till boken ”Kundfokus – skapa kundvärde och hållbara resultat” (Liber Förlag 2017)
– 25 års erfarenhet från tjänsteintensiva branscher
– Bott och arbetat i England, Singapore, USA och Dubai
– Universitetsexamen i Tourism Management
– Fil kand i företagsekonom

  • Tack för en mycket inspirerande föreläsning! Du lyckades fånga allas uppmärksamhet. Synpunkter efteråt var att det var inspirerande, lätt att ta till sig och att du var naturlig.

    • Gun Hedlund, Region Gävleborg
  • Du fick verkligen fram att alla kan göra skillnad - att de måste tänka att det är jag som kan avgöra.

    • Mimmi Mannheimer, Kalmar slott
  • Väldigt bra med många personliga scenarion.

    • Hampus, Holje Digital
  • Engagerande!

    • Melker, Colmec
  • Tack för en mycket inspirerande föreläsning! Du lyckades fånga allas uppmärksamhet. Synpunkter efteråt var att det var inspirerande, lätt att ta till sig och att du var naturlig.

    • Gun Hedlund, Region Gävleborg
  • Du fick verkligen fram att alla kan göra skillnad - att de måste tänka att det är jag som kan avgöra.

    • Mimmi Mannheimer, Kalmar slott
  • Väldigt bra med många personliga scenarion.

    • Hampus, Holje Digital
  • Engagerande!

    • Melker, Colmec
Close