Maria Wetterstrand

Grön föreläsare och moderator

Maria Wetterstrand är fristående grön politisk debattör och skribent, tidigare mångårig riksdagsledamot och språkrör för Miljöpartiet de Gröna. Hon är författare till boken "Den nya gröna vågen" och en mycket populär föreläsare inom ämnen som miljö, kommunikation, teknik, hållbarhet, utveckling och genusfrågor. Maria Wetterstrand är även utmärkt som moderator. Boka Maria Wetterstrand här!

Favorit

Lägg till i favoriter

Prisnivå

Språk

Stad

Rubriker

  • Ledarskap
  • Politisk retorik
  • Miljö och företagande
  • Miljö
  • Retorik - Nå fram med ditt budskap
  • Moderator och Konferencier

Presentation

Under tiden som språkrör för miljöpartiet blev Maria Wetterstrand en av Sveriges mest populära politiker och den hittills mest uppskattade gröna politikern i Sverige.

Idag arbetar Maria med att skriva, föreläsa och debattera om allt från ledarskap till politik. År 2010 utkom hennes första egna bok ”Den nya gröna vågen”. Boken handlar om positiva exempel där enskilda människor, företag eller organisationer lyckats åstadkomma förbättringar på miljöområdet. Den är tänkt att fungera som inspirationskälla för alla som vill bidra till att göra miljön lite bättre. Maria har även uppdrag som krönikör i flera tidningar, bland annat Dagens Industri och Sydsvenska Dagbladet.

Maria Wetterstrand anlitas för föreläsningar, tal, debatter, seminarier och olika skrivuppdrag. Det kan handla om allt från ledarskap och politisk retorik till ämnen som företagande med miljöansvar och klimatpolitik. Hon är också ledamot i styrelsen för Mälardalens högskola och i företaget White.

Maria Wetterstrand är även en utmärkt moderator som passar i de flesta sammanhang. Lite extra bra passar hon när det är frågor som är relaterade till miljö, kommunikation, teknik, hållbarhet, utveckling och genusfrågor. Boka Maria Wetterstrand som föreläsare eller moderator här!

Miljö och företagande
Allt fler företag intresserar sig för miljö- och hållbarhetsfrågor. De vill förändra men det är svårt. Vad krävs för att bryta konservatismen, både vår egen och våra medarbetares? Vad har andra företag gjort för att lyckas? Maria pratar om varför vi behöver förändra, om framtidens utmaningar och om hur vi behöver förändra attityd för att våga ta stegen som krävs mot ett mer hållbart företagande.

Retorik – Nå fram med ditt budskap
För att nå fram med ditt budskap är det viktigt att tala så du blir lyssnad på. Du behöver bryta mot människors förväntningar och krossa deras fördomar om dig själv, ditt företag, din bransch eller vad det än må vara som ligger i vägen för att dem ska ta emot ditt budskap. Det räcker inte att bara tänka ut smarta budskap eller använda en på pappret retoriskt skicklig kommunikation. Maria talar utifrån sina egna erfarenheter om retorik, på ett sätt som inte följer de gamla vanliga läroböckerna.

Maria föreläser också om många andra ämnen, utifrån kundernas önskemål.