Karin Klerfelt

Kommunikationsexpert som delar ut stjärnor

Karin Klerfelts övertygelse är att alla kan bli stjärnor på det vi gör. Hon är en erfaren föreläsare och utbildare inom hela affärsprocessen. Karin är expert på säljande argumentation, förhandling och prisstrategi. Med glöd i röst och glimt i blick delar hon med sig av 26 års koncentrat av kunskap kring hur man kan bli stjärna på att göra affärer. Karin Klerfelts föreläsningar kantas av igenkännande leenden och konkreta exempel.

Favorit

Lägg till i favoriter

Prisnivå

Språk

Stad

Rubriker

  • Bli en stjärna på att argumentera och få andra att göra som du vill
  • Bli en stjärna på att förhandla - på jobbet, runt köksbordet och på semestern
  • Bli en stjärna på att sälja - oavsett vad du är och vad du gör
  • Jacka upp priset - sluta fega. Paketera och lär dig affärsprocessen
  • Utveckla affärsmässigt självförtroende - för ett rikare liv

Presentation

Karin Klerfelt är civilekonom från Uppsala Universitet med påbyggnad av mycket – allt från beteendevetenskap till improvisationsteater. Hon har linjeerfarenhet från databranschen i diverse säljande befattningar och försäljningsansvar. Hon är entreprenör och har genom åren drivit ett antal egna bolag. Dessa har innefattat alltifrån islandshäst gårdar med konferensanläggning till olika utbildningsföretag. De senaste 20 åren har Karin arbetat brett som föreläsare och drivit olika utvecklingsprocesser hos kunder.

Karin Klerfelt är anlitad av TV 4 som kommunikationsexpert och kommenterade bla valet 2007 i Nyhetsmorgon. Hon har förutom att ha skrivit omfattande kurslitteratur, även givit ut böckerna ”Lust – Nytta – Resultat 22 tips på hur du kan bli en stjärna på att sälja”(Liber), ”Argumentera och få andra att göra som du vill” (Liber) samt ”Jacka upp priset. Sluta fega: Paketera och SÄLJ” (Söderpalm Publishing).

Karin Klerfelt föreläser bla. om att bli en stjärna på att förhandla, argumentera och sälja. Hennes föreläsningar kantas av igenkännande leenden och konkreta exempel som skapar självförtroende och drivkraft hos publiken.

BLI EN STJÄRNA PÅ ATT ARGUMENTERA OCH FÅ ANDRA ATT GÖRA
SOM DU VILL
Alla befinner vi oss ibland i situationer då vi ska påverka vår omgivning. Kanske har
du tankar och idéer och vill att kollegan, chefen eller kanske kunden ska göra som du
vill. Oavsett om du argumenterar i arbetet, i löneförhandlingar alternativt med kunder
eller i det privata livet så gäller det att kunna skapa och bemöta argument.
Många av oss tycker att det är svårt, upplever att vi kommer i underläge. På denna
föreläsning får du konkreta råd och tips kring hur du ska göra.

BLI EN STJÄRNA PÅ ATT FÖRHANDLA – PÅ JOBBET, RUNT
KÖKSBORDET OCH PÅ SEMESTERN!
Alla förhandlar vi! Det kan vara vid middagsbordet hemma, på Marakechmarknad
eller i den viktiga affärsförhandlingen. För att inte tala om den egna
löneförhandling. Det gäller att inte dra kortaste stråt!
På denna föreläsning får du ett koncentrat vad som gäller för att förstå hur en
framgångsrik förhandling ska drivas, hur det hör ihop med säljet och vilka
framgångsfaktorerna är? Du får tips om förhandlingsstrategier, bra repliker att ha till
hands och vilka förhandlingsroller som finns!

BLI EN STJÄRNA PÅ ATT SÄLJA – OAVSETT VAD DU ÄR OCH GÖR
Vem du än är eller vad du än gör, så hamnar du med jämna mellanrum hamnar i
situationer, där du behöver SÄLJA! Både privat och i det professionella livet. Det kan vara
på kundbesöket, i möten med kollegor eller när du ska övertyga barnen. Denna
föreläsning kan anpassas både till erfarna säljare och till dem som inte vill och inser vad de
bör göra; dvs SÄLJA!

JACKA UPP PRISET – SLUTA FEGA! PAKETERA OCH LÄR DIG
AFFÄRSPROCESSEN
För alla som vill tjäna mer pengar, bli mer affärsmässiga och säkrare
i sin affärsroll. Tycker du att ditt erbjudande är värt mer och vill höja dina priser?
Upplever du det svårt inte minst utifrån ett hårdare ekonomiskt läge? Hur kan du
paketera och ta betalt för dina produkter och tjänster? Du kommer att få veta hur du
ökar ditt affärsmässiga självförtroende, konkreta råd på hur du driver din affär genom
hela säljprocessen med fokus på tre saker: 1. Skapa win/win 2. Öka kundnyttan
3. Genom det höj dina priser!

UTVECKLA AFFÄRSMÄSSIGT SJÄLVFÖRTROENDE – FÖR ETT RIKARE
LIV
Att bli en skicklig affärsman eller kvinna kan du lära dig precis som allt annat i livet.
Känner du dig säker, då lyckas du. Livets olika delar går inte att isolera. Affärsmässigt
självförtroende sträcker sig så mycket längre än till själva affären. Det handlar om tre
områden: Attityd, Kunskap om affären och Målfokusering. På ett medryckande och
konkret sätt visar Karin hur du kan bli säkrare i din affärsroll och genom det ta
kommandot över ditt liv.

Innehållet i föreläsningarna kan specialanpassas på olika teman på Sälj, Affärsmannaskap
och Entreprenörskap.

Alla föreläsningar kan kompletteras med någon av Karins böcker och webinarium.

Boka en föreläsning eller utbildning med Karin Klerfelt på 031-780 32 35.

ABB
Telia
Shell
SCB
Mäklarsamfundet
Alfa Laval
Finansförbundet
Toyota

– Drivit 4 egna företag och varit entreprenör de senaste 26 åren
– Författare till böckerna ”Lust – Nytta – Resultat 22 tips på hur du kan bli en stjärna på att sälja”(Liber), ”Argumentera och få andra att göra som du vill” (Liber), ”Jacka upp priset. Sluta fega: Paketera och SÄLJ” (Söderpalm Publishing)
– Ofta tillfrågad och citerad i media kring olika frågor kring affärer, förhandlingar och sälj
– Ambassadör för kvinnors företagande via regeringen
– Säljare och säljchef på IBM
– Civilekonom

  • Andra har sagt att jag ska göra, du berättade och visade HUR!! Tack!

    • Åhörare
  • Tack, för en rolig eftermiddag som gav mersmak för något av det värsta jag vet: sälj! Det är nog inte så farligt, Nu ska jag prova!

    • Åhörare
  • Vill säga TACK en gång till för en otroligt inspirerande kurs och allt för- och efterarbete du har gjort. Du är så hääääärliga och det blir ett fantastiskt minne för livet. Nu stoltar också jag med en stjärna vilken gör det lättare att känna igen alla våra anställda som du lett till stjärnorna.;-)))

    • Arrangör
  • Andra har sagt att jag ska göra, du berättade och visade HUR!! Tack!

    • Åhörare
  • Tack, för en rolig eftermiddag som gav mersmak för något av det värsta jag vet: sälj! Det är nog inte så farligt, Nu ska jag prova!

    • Åhörare
  • Vill säga TACK en gång till för en otroligt inspirerande kurs och allt för- och efterarbete du har gjort. Du är så hääääärliga och det blir ett fantastiskt minne för livet. Nu stoltar också jag med en stjärna vilken gör det lättare att känna igen alla våra anställda som du lett till stjärnorna.;-)))

    • Arrangör
Close