Angela Ahola

Psykologidoktor med intryck i fokus

Skulle du köpa dig själv? Eller vilja ha dig själv som kollega? Angela Ahola är doktor i psykologi och vet vad det är som avgör om andra vill samarbeta med dig, anställer dig eller köper av dig. Angela Ahola är författare till Konsten att göra intryck, utsedd till en av Sveriges 100 bästa talare och nominerad till Stora Talarpriset. En föreläsning med Angela Ahola passar alla som vill förstå sig själva, kollegorna och kunderna bättre - och ha roligare på jobbet!

Favorit

Lägg till i favoriter

Prisnivå

Språk

Stad

Rubriker

  • Skulle du köpa dig själv?
  • Skulle du vilja ha dig själv som kollega?
  • Gör drivkrafterna till dina superkrafter!

Presentation

”Skulle du köpa dig själv?” eller ”Skulle du vilja ha dig själv som kollega?”. Angela Ahola har hjälpt många organisationer till förbättrat samarbete, mer produktiva kundmöten och ett bättre arbetsklimat. Angela föreläser om beteende, bemötande, kommunikation, medarbetarskap och det första intrycket. Frågorna är många: Vad är det som avgör om andra vill samarbeta med dig, anställer dig eller köper av dig? Vad är det som gör att vi gillar och känner förtroende för vissa personer? Varför väljer vi ett varumärke och inte ett annat?

Angela Ahola är doktor i psykologi och specialiserad på socialpsykologi. Hennes forskning har lett till flera akademiska publikationer och Angela intervjuas ofta som expert i media. Hon har även agerat sakkunnig i kända brottmål. Angela Ahola är författare till de uppmärksammade böckerna Dina dolda drivkrafter (2020) och Konsten att göra intryck (2016). Hon är utsedd till en av Sveriges 100 bästa talare och nominerad till Stora Talarpriset.

Möt Angela Ahola i en underhållande föreläsning om beteenden på jobbet och privat. Mycket humor och lite allvar blandas med fascinerande vetenskapliga fakta om ditt och kollegornas beteende: Varför beter vi oss som vi gör? Är det möjligt att få en roligare arbetsplats? Kan du bli en gladare person än den du är? En varning är dock på sin plats. Föreläsningen riskerar för vissa åhörare att landa i slutsatsen att man faktiskt själv är inblandad i sitt eget liv – att man måste ta någon form av ansvar för sitt eget beteende och för de eventuella förändringar man vill uppnå både på jobbet och hemma.

För alla som vill förstå sig själva, kollegorna och kunderna bättre – och vill ha roligare på jobbet – är det här den perfekta föreläsningen. Boka populära Angela Ahola här!

Fotograf: Sören Vilks

*Skulle du köpa dig själv?
– Vad avgör om de kommer att gilla dig, lita på dig eller köpa av dig?
Det är frågor som förmodligen gäckat mänskligheten sedan urminnes tider.

Sällan har vi stenkoll på exakt vilka signaler vi sänder. Ändå är det just det som avgör om vi får jobbet, om kunden kommer att köpa och om den första dejten leder till (minst) en till.

I tv-sammanhang pratar man om att det är viktigt att programledare går genom rutan. Det är det för dig också. Du har en kort stund att gå vidare hos potentiella kunder, vänner, medarbetare och partners. När du presenterar, förhandlar eller pitchar. Att bli likead eller vald.

Frågorna är många: Vad är det som gör att vi gillar och känner förtroende för vissa personer? Varför väljer vi ett varumärke och inte ett annat? Hur kan en organisation skapa förtroende och engagemang?

Angela Ahola, doktor i psykologi, vet vad det är som styr våra val och beslut, ger oss inflytande och förutsättningar att påverka andra. En humor- och energifylld inspirationsföreläsning med många aha-upplevelser om några av våra viktigaste framgångsprinciper. En föreläsning baserad på neuropsykologi och socialpsykologi. Det sammanflätat med dagens kommunikationstrender, sociala mediabeteende och köpbeteendeforskning. Det är dags att ta fram en framtidsorganisation – ta första steget!

Mycket humor och en del allvar blandas med fascinerande vetenskapliga fakta om hur vi själva skapar rätt förutsättningar för en god relation. För alla som träffar kunder, medarbetare eller vill få ett trevligare klimat på arbetsplatsen, är det här den perfekta föreläsningen.

Ur innehållet
– Hur får du andra att gilla dig på 1 minut?
– De två viktigaste egenskaperna andra läser av hos dig
– Bästa digitala intrycket – vad krävs på nätet?
– Såhär väcker du andras intresse
– Olika person – olika bemötande
– Går det att rädda ett dåligt intryck?

*Skulle du vilja ha dig själv som kollega?
Svaret är kanske inte så självklart. Ibland är du fullkomligt briljant, charmig, effektiv, luktar gott och får alla att må bra. Och ibland är du raka motsatsen. Varför blir det så här? – och kan du göra något åt saken?

Möt Angela Ahola i en mycket underhållande föreläsning om beteenden på jobbet och privat. En föreläsning som beskriver vilka hysteriska utmaningar det innebär att vara människa och förklarar att det förmodligen inte är ditt fel att det blev som det blev – snarare någon annans.

Mycket humor och lite allvar blandas med fascinerande vetenskapliga fakta om ditt och kollegornas beteende. Frågorna är många: Varför beter vi oss som vi gör? Är det möjligare att få en roligare arbetsplats? Kan du bli en gladare person än den du är? En varning är dock på sin plats. Föreläsningen riskerar för vissa åhörare att landa i slutsatsen att man faktiskt själv är inblandad i sitt eget liv; Att man måste ta någon form av ansvar för sitt eget beteende och för de eventuella förändringar man vill uppnå både på jobbet och hemma.

För alla som vill förstå sig själva, kollegorna och kunderna bättre och vill ha roligare på jobbet är det här den perfekta föreläsningen.

Ur innehållet
– Det är inte ditt fel – du är bara människa
– Jag ska bara….
– 5 steg till roligare på jobbet
– Olika person – olika bemötande
– Så blir du den bästa versionen av dig själv

Varför gör vi egentligen som vi gör? Vad styr ditt och andras beteende? Svaret är tre drivkrafter. Du får en helt ny verktygslåda med konkreta råd för att kunna navigera mer rätt i din vardag.
Tre psykologiska behov styr oss alla. Lär dig förstå hur – för mer framgång i din karriär, härligare relationer och ett roligare liv.

Dessa har mejslats fram av evolutionen under miljoner år och hjälpt Homo sapiens att överleva. Drivkrafterna må styra oss och våra medmänniskor i kulisserna men efter denna föreläsning kommer du att veta exakt hur de styr dina behov och handlingar. Men också hur fel det kan bli i krocken mellan dessa urkrafter och vår moderna livsmiljö. För vår levnadsmiljö har gång på gång förändrats men vi har det inte. Och det handlar inte om hur du borde vara, utan om hur du i grunden är.

*Gör drivkrafterna till dina superkrafter!
Många skratt, aha-upplevelser och konkreta verktyg. För alla som träffar kunder, medarbetare eller vill få ett trevligare klimat på arbetsplatsen, är det här den perfekta föreläsningen.

Ur innehållet
Att förstå dig själv, dina kunder och medarbetare på ett nytt sätt – vad är det vi alla söker? Vad drivs vi av?
– En ny strategi för att nå dina mål
– Att på ett snyggt sätt få igenom dina förslag i möten
– Konkurrens och jämförelser sker per automatik – hur kan du vända detta till något som hjälper dig?
– Så upptäcker du om en relation är destuktiv
– Bästa sättet att vända knepiga relationer till positiva
– Nå fram och connecta med andra på en ny nivå

Allt kopplat till de tre dolda drivkrafterna. Du får en helt ny verktygslåda med konkreta råd för att kunna navigera mer rätt i din vardag. För bättre relationer, mer framgång och ett lyckligare liv.

Vid önskemål kan föreläsningen utökas med de tre bästa råden från nya boken 100 Dejter med fokus på ”vad mina 100 dejter lärde mig om business, sälj och jobb”.

Oväntade tips utlovas!

——-

Angelas goda förmåga att sätta sig in i sina kunders verklighet gör att hon anpassar sina föreläsningar utifrån de behov hon finner under samtalen inför sina uppdrag.

Boka en föreläsning med Angela Ahola på 031-780 32 35.

Sveriges Riksdag
SIDA
Glitter
NCC
Finansförbundet
Manpower Group
Nordea
JUSEK
Ticket
Grant Thornton
Akademikerkompetens
Polisen
Ramböll
Michelin
Bonnier Magazines & Brands
Stockholms Universitet

– Nominerade till Stora Talarpriset
– Utsedd till en av Sveriges 100 bästa talare
– Doktor i Psykologi
– Författare till böckerna 100 dejter, Mina dolda drivkrafter samt Konsten att göra intryck
– Skapare av appen Tosify
– Flertal akademiska publikationer
– Certifierad Livförsäkringsmäklare, Handelshögskolan
– Flertal framträdanden i nordiska PolisTV-sammanhang

  • Vi har tagit emot resultatet från utvärderingen och Angelas föreläsning fick toppresultat!

    • Linda Löfkvist, Enhetschef, Lidingö Stad
  • Angela fångade intresset redan efter första stund där resten av tiden gick åt till inspiration, reflektion och information. Proffsigt, roligt och väldigt relevant!

    • Sofie Gustavsson, Circle K
  • Angela Ahola spoke on our customer event for an audience of high level HR-professionals. Angela held an entertaining speech, engaging and interesting. She got excellent feedback in our survey afterwards and was very easy to work with.

    • Helene Belin, Head of Communication, Manpower Group Sweden
  • Angela lämnar ett bestående intryck, handfasta råd och verktyg i hur möta andra människor på bästa sätt. Färgstark och engagerande.

    • Päivi Havlund, VD Ledningssystematik Sverige AB
  • Vi har tagit emot resultatet från utvärderingen och Angelas föreläsning fick toppresultat!

    • Linda Löfkvist, Enhetschef, Lidingö Stad
  • Angela fångade intresset redan efter första stund där resten av tiden gick åt till inspiration, reflektion och information. Proffsigt, roligt och väldigt relevant!

    • Sofie Gustavsson, Circle K
  • Angela Ahola spoke on our customer event for an audience of high level HR-professionals. Angela held an entertaining speech, engaging and interesting. She got excellent feedback in our survey afterwards and was very easy to work with.

    • Helene Belin, Head of Communication, Manpower Group Sweden
  • Angela lämnar ett bestående intryck, handfasta råd och verktyg i hur möta andra människor på bästa sätt. Färgstark och engagerande.

    • Päivi Havlund, VD Ledningssystematik Sverige AB
Close