Frida Boisen

Världsmästare i sociala medier

Frida Boisens texter har delats hundratusentals gånger, hon har fått 90 000 svenskar att skriva på för en kampanj som drev igenom en folkomröstning och hon vann världsmästarpriset i sociala medier. Chefredaktören, krönikören och strategen Frida Boisen föreläser nationellt och internationellt om sociala medier, digitalisering, kommunikation, varumärke, affärsutveckling, framtid, ledarskap och om att bygga vinnande team. Aktuell med boken #digitalpassion och som programledare för Lyxfällan.

Favorit

Lägg till i favoriter

Prisnivå

Språk

Stad

Rubriker

  • Digital Succé - så lyckas du med sociala medier
  • 10 framtidstrender som förändrar vår värld
  • Vinnande lag

Presentation

Frida Boisen är Digital chef och ansvarig utgivare för Bonnier Magazines & Brands – med varumärken som Damernas Värld, mama, VeckoRevyn, Sköna hem, Allt om Mat, ToppHälsa, Hembakat, Styleby och Allt om Trädgård. Varje vecka når Bonnier Magazines & Brands mer än 2,5 miljoner unika besökare och är Sveriges största feature- samt influencernätverk.

Frida Boisen är utbildad journalist och har en lång karriär i mediebranschen. Hon har tidigare varit chefredaktör för tidningarna ToppHälsa, Allt om Resor och Plaza Kvinna. När hon tillträdde som chefredaktör på GT var hon den yngsta kvinnliga chefredaktör någonsin för en kvällstidning. På bara ett år gick tidningen om konkurrenten digitalt, mycket tack vare framgångarna i sociala medier.

År 2014 blev Frida Boisen utsedd till världsmästare i sociala medier vid tidningsvärldens Oscarsgala – the INMA Awards i San Francisco, för kampanjen #votegbg som samlade 90 000 människor och möjliggjorde en folkomröstning om trängselskatten i Göteborg. Även hennes krönikor i Expressen har engagerat och debatterats flitigt. Hon är en av landets mest lästa, omtalade och delade opinionsbildare vilket gör henne till en av Sveriges mäktigaste personer enligt tidningen Fokus. 2017 blev Frida Boisen framröstad till Årets Branschpersonlighet på Sthlm Media Week. Hon har också blivit utsedd till årets Digitala Ledare, är rankad som en av Sveriges topp tre digitala superprofiler och har av Resumé utsetts till en av Sveriges 150 Superkommunikatörer.

I böckerna ”#digitalpassion och #digitalsuccé har Frida samlat sina bästa tips på hur du blir viral, bygger ditt varumärke och hur du får din trafik att öka rekordfort. Förutom föreläsningar kring digitalisering, sociala medier och kommunikation pratar Frida Boisen om positivt ledarskap och att bygga framgångsrika team. Hon är en kunnig, entusiasmerande och underhållande föreläsare som fokuserar på möjligheter, framtid och resultat. Ni får en mängd exempel på framgångsrika strategier och konkreta tips på hur Ni kan bygga ert varumärke och affär med hjälp av de nya medierna.

Frida Boisen drivs av passion och engagemang och lämnar ingen läsare, lyssnare eller åskådare oberörd. Boka Frida Boisen som moderator eller föreläsare här!

Fotograf: Anna-Lena Ahlström

Digital succé – så lyckas du med sociala medier
Hur gör du för att nå ut till hundratusentals följare? Hur boostar du och når ut med ditt digitala varumärke och din affär? Frida Boisen, digital chef på Bonnier Magazines & Brands, ger dig de virala nycklarna för att du ska göra succé med dina digitala affärer.

10 framtidstrender som förändrar vår värld
Vilka innovationer kommer totalt att förändra våra liv? Årets digitala ledare Frida Boisen, digital chef på Bonnier Magazines & Brands och internationell key note speaker tar dig med på en nutidsorientering i den digitala innovationsvärlden som du måste ha koll på när du lägger upp dina affärsstrategier. Obligatorisk för alla ledningsgrupper! Missa inte!

Boka en spännande föreläsning med Frida Boisen på 031-780 32 35.

 

Adlibris
SVT
DI Gasell
Tidningen Chef
DJD15 Warsawa
HR Summit
Tidsskriftsdagen
Journalisthögskolan
Webbdagarna

Författare till böckerna #digitalpassion och #digitalsuccé
Sociala medier strateg Dagens Industri
Programledare Lyxfällan
Årets Branschpersonlighet på Sthlm Media Week
Årets Digitala Ledare
En av Sveriges 150 Superkommunikatörer
Best use of Social Media (INMA Awards)
Årets Nätverkare (BNI)
En av Sveriges främsta makthavare (Fokus)
Krönikör Expressen
Chefredaktör GT, Allt om Resor, ToppHälsa, Plaza Kvinna

  • En enastående föreläsning! Verkligen fantastiskt! Det var 10 av 10 på inlevelse och 10 av 10 på budskapet i presentationen.

    • Toby Moore, The Telegraph, England
  • Frida Boisen på scen är stark som en orkan, sveper in med full med passion och har ett mycket klokt budskap.

    • Paulo Mira, VD för PHD Mobil, USA
  • En fantastisk föreläsning. Och du har helt rätt. Många har mycket att lära av ditt arbete.

    • Alan Mutter, professor, University of California, Berkeley, USA
  • En enastående föreläsning! Verkligen fantastiskt! Det var 10 av 10 på inlevelse och 10 av 10 på budskapet i presentationen.

    • Toby Moore, The Telegraph, England
  • Frida Boisen på scen är stark som en orkan, sveper in med full med passion och har ett mycket klokt budskap.

    • Paulo Mira, VD för PHD Mobil, USA
  • En fantastisk föreläsning. Och du har helt rätt. Många har mycket att lära av ditt arbete.

    • Alan Mutter, professor, University of California, Berkeley, USA
Close