Frida Lundh

Ledarskap genom digital transformation

Få förändring att hända och människor att hålla. Frida Lundh har 15 års erfarenhet som försäljningsdirektör och VD inom internationella mediekoncerner i digital framkant. I sina föreläsningar delar hon sin erfarenhet som förändringsledare genom mediebranschens tuffa digitala transformation. Utkommer med boken Cirkulärt ledarskap under 2018. Boka en föreläsning med Frida Lundh på teman kring ledarskap, förändring, försäljning och digitalisering!

Favorit

Lägg till i favoriter

Prisnivå

Språk

Stad

Rubriker

  • Att leda med energi genom digital transformation
  • Få förändring att hända och människor att hålla
  • Nycklar till digital transformation
  • Transformation mot nya säljmodeller
  • Cirkulärt ledarskap – framtidens ledarskap

Presentation

Frida Lundh har mer än femton års erfarenhet av digital transformation och förändringsledning på ledande positioner inom internationella mediekoncerner i digital framkant. Roller som har passat hennes tempo och lust att driva förändring – men det är lätt att ryckas med. Numera kallar Frida sig för ”nykter förändringsivrare” med fokus på hur man utvecklar ett klokt, smart och glädjefyllt ledarskap – som håller i en digital värld. Hennes mission är att få förändring att hända och människor att hålla.

Söker ni inspiration inom förändringsledning och ledarskap i en digital värld? Behöver ni hjälp att ta er organisation in i framtiden genom att nyttja digitaliseringens alla möjligheter samtidigt som ni bygger starka team? Frida Lundh hjälper er att skapa en förståelse för hur företag kan förkorta ledtiden mellan beslut till att man uppnår effekt av sin vision. En tid då verksamheten ofta står paralyserad. Och som kostar mycket pengar, såväl i form av sjukskrivningar som tappade intäkter.

Under 2018 utkommer Frida Lundhs bok ”Cirkulärt ledarskap” – ett begrepp som hon myntat för att beskriva hur företagsledare och beslutsfattare frikopplar ledarskapet från konstanta uttag från den egna energireserven och istället etablerar ett smart kretslopp där energin kan flöda. Boken behandlar den digitala världens villkor, förändringsledning, att leda med sig själv som verktyg och strategiskt ledarskap.

Frida Lundhs föreläsningar är inspirerande, personliga och tankeväckande. Hennes föredrag bygger på ett djup som kommer av egen erfarenhet av digital transformation, både misstag och lärdomar, och hur man får förändring att hända och människor att hålla. Helt enkelt om att leda med både hjärta och hjärna. Och med glimten i ögat!

Boka en föreläsning med Frida Lundh på teman kring ledarskap, digital transformation och förändring!

– Författare till ”Cirkulärt ledarskap – få förändring att hända & människor att hålla” (Liber 2018)
– Tidigare VD för 2016 års snabbast växande mediebyrå, PHD
– Tidigare Sverige-chef för den verksamhet som introducerade automatiserad försäljning inom Schibsted Media Group (bl a Blocket, Aftonbladet, SvD)
– Tidigare anställd hos International Data Group (IDG) och Omnicom Media Group
– Två SM-medaljer inom Sport Aerobics
– Tidigare styrelseuppdrag för hitta.se, 4C strategies och IAB
– Utbildad beteendevetare vid Uppsala Universitet

 

  • Mediebranschen var, pådriven av globala aktörer så som Facebook och Google, en av de första branscherna att genomgå digital transformation. Under den här resan har Frida varit en central person i branschen och hon har byggt en gedigen erfarenhet kring att vågat utmana den konventionella affären.

    • Daniel Weilar, styrelseordförande IAB (Interactive Advertising Bureau)
  • Att samarbeta med Frida har varit både roligt och givande. Med mycket positiv energi och klokskap har hon varit med och bidragit till att göra Women for Leaders Premium Leadership Program till en succé!

    • Jeanna Ruterhill & Eva Ekedahl, Women for leaders/Karriärpodden
  • Mediebranschen var, pådriven av globala aktörer så som Facebook och Google, en av de första branscherna att genomgå digital transformation. Under den här resan har Frida varit en central person i branschen och hon har byggt en gedigen erfarenhet kring att vågat utmana den konventionella affären.

    • Daniel Weilar, styrelseordförande IAB (Interactive Advertising Bureau)
  • Att samarbeta med Frida har varit både roligt och givande. Med mycket positiv energi och klokskap har hon varit med och bidragit till att göra Women for Leaders Premium Leadership Program till en succé!

    • Jeanna Ruterhill & Eva Ekedahl, Women for leaders/Karriärpodden
Close