Irene Falkbrink Norrman

Mediechef med ICA-succé

Irene Falkbrink Norrman har en lång karriär inom ICA och föreläser om marknadsplanering, varumärke, kommunikation och marknadsföring. Som föreläsare är hon målinriktad och har en unik förmåga att inspirera och leda grupper. Hon är lyhörd på vad företagen vill åstadkomma och lägger därefter upp sitt uppdrag. Irene upplevs som en vitamindryck som lämnar positiva vibrationer. Boka en föreläsning med Irene Falkbrink Norrman när ni vill lära er om konsten att skapa ett starkt varumärke.

Favorit

Lägg till i favoriter

Prisnivå

Språk

Stad

Rubriker

  • Om konsten att skapa ett starkt varumärke
  • Dags att vässa erbjudandet

Presentation

Irene Falkbrink Norrman började som kontorist och har gått en lång och annorlunda karriärsgång till mediechef för ICA. Som mediechef var hon med att leda och utveckla Sveriges största marknadsavdelning med nio miljoner besökare varje vecka. Efter 34 år tackade hon för sig och blev sin egen. Idag arbetar hon som föreläsare, marknadskonsult, styrelseledamot och utbildare.

Med skärpa sätter hon i sina föreläsningar varumärket i fokus. Hon förmedlar en praktisk verktygslåda som avslöjar hur starka varumärken kan skapa framgångsrika företag. Hennes metod utgår ifrån att det finns ett lönsamt och konkurrenskraftigt sätt att utveckla företaget genom att se det med kundernas ögon. Du får med dig specialverktyg för att lösa företagens olika problem inom marknadsplanering, varumärke, kommunikation och marknadsföring.

Irene anpassar sina föreläsningar efter målgrupp och syfte. Men bland annat kan du få höra om vad ett varumärke egentligen är, hur forskning visar på hur vi fattar våra beslut och nyttan med ett attraktivt varumärke. Med glimten i ögat för hon en dialog med publiken och ger handfasta råd och inspiration hämtad från en intressant karriär, till exempel hennes egna varumärkesresor med ICA och High Chaparral.

Boka en föreläsning med Irene Falkbrink Norrman när ni vill lära er om konsten att bygga ett starkt varumärke.

Om konsten att skapa ett starkt varumärke
Du har två val. Antingen väljer du att bygga varumärket medvetet eller så sker det omedvetet. Att bygga varumärket medvetet ger förutsättningar att bygga ett starkt varumärke och därmed ett lönsamt sådant. För det är skillnad mellan ett välkänt och ett starkt varumärke. Ett starkt varumärke är ett långsiktigt sätt för en organisation att differentiera sig och sina erbjudanden i förhållande till konkurrenterna, och betraktas idag allt oftare som ett företags värdefullaste tillgång. Du får följa med Irene Falkbrink Norrman på hennes varumärkesresa med High Chaparral. Från ett känt (för fel saker)  spretigt och svagt varumärke till ett starkt varumärke som två år i rad utnämnts till Sveriges bästa temapark. Det är skillnad mellan känt och starkt varumärke.

Dags att vässa erbjudandet
E-handeln växter så det knakar och kunderna gärna åker till köpcentret för att handla kläder. Går den situationen att hantera på ett lönsamt sätt för den lilla butiken i det lilla samhället? Svaret är entydigt ja. Föreläsningen handlar om hur vi lyckades ta vara på MkMadmes styrkor, lyssnade till kundernas svordomar och gjorde det till en ny lönsam affärsidé. Den smarta garderoben.

Föreläsningarna  går att kombinera med workshops.

High Chaparral
Nelson Garden
Sparbanken Eken
Unionen
SKTF
Swedbank
Marknadsföreningen
Statens Fastighetsverk

Marknadsekonom
Mediechef för ICA
Marknadschef för Maxi ICA stormarknad
Profilchef med ansvar att bygga ICA Kvantum
Varit med och utvecklat ICA-såpan med Stig
Utbildad i strategisk marknadsföring
Utbildad i coachande ledarskap
Utsedd av regeringen som ambassadör för kvinnors företagande

  • Tack för en jättebra föreläsning, har levt på den hela dagen. Du är verkligen en energispridare.

    • Michael Möller, Swedbank AB
  • Irene FalkbrinkNorrman är för mig en klok, behaglig och underhållande person. Hon intar scenen på ett självklart vis och förmår trollbinda publiken trots att den i vårt fall består av människor med olika mycket bakgrundskunskap kring varumärkesfrågan. Irene imponerar med sin kunskap och klokskap och lyckas under den timme som föreläsningen varar sammanfatta såväl grunden inom marknadsföring som rådande trender. Jag kan varmt rekommendera Irene!

    • Åsa Carlberg, Statens fastighetsverk
  • Jag rekommenderar gärna Irene, just på grund av att hon brinner för sitt yrke, hon vet vad hon talar om, är väldigt jordnära och frambringar glädje och engagemang! Irene lämnar inget åt slumpen, allt är välplanerat och ser till att allt fungerar i tid före föredraget.

    • Eva Olsson, Tetra Pak
  • Tack för en jättebra föreläsning, har levt på den hela dagen. Du är verkligen en energispridare.

    • Michael Möller, Swedbank AB
  • Irene FalkbrinkNorrman är för mig en klok, behaglig och underhållande person. Hon intar scenen på ett självklart vis och förmår trollbinda publiken trots att den i vårt fall består av människor med olika mycket bakgrundskunskap kring varumärkesfrågan. Irene imponerar med sin kunskap och klokskap och lyckas under den timme som föreläsningen varar sammanfatta såväl grunden inom marknadsföring som rådande trender. Jag kan varmt rekommendera Irene!

    • Åsa Carlberg, Statens fastighetsverk
  • Jag rekommenderar gärna Irene, just på grund av att hon brinner för sitt yrke, hon vet vad hon talar om, är väldigt jordnära och frambringar glädje och engagemang! Irene lämnar inget åt slumpen, allt är välplanerat och ser till att allt fungerar i tid före föredraget.

    • Eva Olsson, Tetra Pak
Close