Anna-Karin Lingham

Modig varumärkeskonsult

Anna-Karin är varumärkesexperten med erfarenhet från företag som Axfood, Hästens Sängar och Apotek Hjärtat. I sina föreläsningar ger hon nycklar till hur man kan öka lönsamheten genom rätt varumärkesutveckling. På ett lättsamt och seriöst sätt föreläser hon om vikten av att utveckla varumärket, att se nya möjligheter och få bättre resultat. Oavsett om det gäller företagets varumärke, personliga varumärken eller ambassadörskap. Boka en föreläsning med Anna-Karin Lingham här.

Favorit

Lägg till i favoriter

Prisnivå

Språk

Stad

Rubriker

  • Mänskligare varumärken ger mer värde
  • Personliga varumärken och ambassadörskap
  • Lönsamma företagsvarumärken
  • Ett personligare ledarskap
  • Utvecklande äventyr och utmaningar

Presentation

Anna-Karin Lingham är varumärkeskonsult, föreläsare och inspiratör. Hon har många års erfarenhet av varumärkesutveckling för både företag och individer. Hennes bakgrund finns bland annat inom Axfoodkoncernen, Hästens Sängar och Apotek Hjärtat. Hon är författare till boken ”Visa ditt rätta jag” som är en handbok där läsaren gör en resa med sitt eget personliga varumärke. Anna-Karin har också utsetts till Årets Mentor av Marknadsföringen i Stockholm.

Kundens utveckling och lönsamhet står alltid i fokus för Anna-Karin Lingham. Hon föreläser bland annat om personliga varumärken och vikten av att varje individ arbetar mer effektivt och målinriktat för företagets, gruppens och sin egen utveckling. Framgångsrika företag har ofta en tydlig samsyn mellan verksamheten och individen. När individen växer, växer också företaget.

Du kan anlita Anna-Karin för en föreläsning eller utbildning om företagets varumärkesresa, med dess olika komponenter. Eller din egen resa, som personligt varumärke. Det kan också vara kombinationen av dessa två, där du och dina kollegor med stolthet kliver in i rollen som varumärkesambassadörer. Allt hänger ihop. Med hjälp av en tydlig modell förenklar vi komplexiteten i varumärkesarbetet. Med varumärkesfokus både internt och mot marknaden kan ni stärka lönsamheten i företaget. Som stolta varumärkesambassadörer kan ni addera mänskligt värde som inte går att ersätta med något annat.

Med sin erfarenhet, personlighet och starka kundfokus inspirerar Anna-Karin Lingham både företagsledare, medarbetare och egna företagare i varumärkesfrågor.

Personliga varumärken och ambassadörskap
Stärk företaget via tydliga och starka medarbetare. En inspirationsföreläsning som ger viktiga nycklar till rollen som varumärkesambassadör.

Lönsamma företagsvarumärken
Det är marknaden som avgör hur ert varumärke uppfattas. Ni kan inte bestämma över det, men ni kan påverka. Med en tydlig och enkel varumärkesplattform får hela organisationen en kompass som vägleder i varje beslut och process.

Ett personligare ledarskap
Vad kännetecknar riktigt framgångsrika ledare? En föreläsning som utmanar, väcker tankar, ger exempel och bjuder på vägledande verktyg.

Utvecklande äventyr och utmaningar
En inspirationsföreläsning där äventyr på berg och hav illustrerar hur utmaningar kan användas som utvecklande hävstänger även i företaget.

Anna-Karin Linghams föreläsningar fungerar i olika format – som en kort tankeväckare eller längre workshop, inför en stor publik eller tillsammans med en liten grupp. Boka en föreläsning på 031-780 32 35.

Vattenfall
Apotek Hjärtat
CCS
Almi
Peak Performance
Berghs School of Communication
Pocketstället
Carema
Swedavia
Falu Kommun

– Chefsposition inom Axfoodkoncernen och Hästens Sängar
– Författare till boken ”Visa ditt rätta jag”
– Rådgivare för Sveriges Marknadsförbund
– Varumärkeskonsult
– Civilekonom
– Årets Mentor 2012
– Årets Matrona 2014

  • Det blir lätt floskelvarning kring termer som personligt varumärke, identitet och att vara genuin. Men Anna-Karin Lingham får det att bli konkret, bra och tydligt.

    • Om Magasin
  • Det är sådana som DIG som man gärna vill lyssna på!

    • Åhörare
  • Din workshop hjälpte mig att komma vidare, då jag kände att jag fastnat i ett och samma tankemönster.

    • Kursdeltagare
  • Det blir lätt floskelvarning kring termer som personligt varumärke, identitet och att vara genuin. Men Anna-Karin Lingham får det att bli konkret, bra och tydligt.

    • Om Magasin
  • Det är sådana som DIG som man gärna vill lyssna på!

    • Åhörare
  • Din workshop hjälpte mig att komma vidare, då jag kände att jag fastnat i ett och samma tankemönster.

    • Kursdeltagare
Close