Anna Blom

Modejournalist med fot i New York

Hitta ny inspiration i modejournalisten Anna Bloms passionerade trendföreläsning som alltid har fingret på pulsen. Anna har tio års erfarenhet inom mode- och mediebranschen och har drivit eget företag både i Sverige och i New York – staden där hon även startade sin karriär på ett amerikanskt modemagasin. Hon brinner för det skrivna ordet, mode och stil och har en unik entreprenörshistoria att berätta. Anna föreläser även på engelska.

Favorit

Lägg till i favoriter

Prisnivå

Språk

Stad

Direkt - Kontakt

Rubriker

  • Glöm fashionistan – i dag vill alla vara en ecoista! En hållbar livsstil är hett – för gott.
  • Stilrapport 2017
  • Content marketing – vad är det egentligen och hur använder du och ditt företag det bäst?
  • Entreprenörskap och frilansjournalistlivet i New York
  • Trovärdighet & kvalitet – konkurrensmedel för framtidens journalistik
  • Lär dig kommunicera rätt i en tid där vi dagligen möts av 3000 reklambudskap och alla är skribenter
  • Modejournalistik
  • Återfinn balans med yoga (du behöver inte vara yogaexpert för att få positiva effekter)

Presentation

Anna Blom är modejournalisten, copywritern, yoginin och föreläsaren som brinner för stil framför snabba trender och som drivit företag som frilansjournalist både i Stockholm och i New York.

Anna har arbetat inom den svenska mode- och mediebranschen sedan 2004 och intervjuat några av världens mest framträdande designers som exempelvis Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Donatella Versace och Burberrys Christopher Bailey. New York har alltid varit en av hennes största inspirationskällor där hon startade sin karriär 2001 med en praktikplats på en amerikansk modetidning. 2009 startade Anna eget företag och friheten i entreprenörslivet gjorde det möjligt för henne att 2011 äntligen ta steget över Atlanten.

”Stormtrivdes i min mysiga lägenhet i West Village tre dörrar från Carries lägenhet i Sex and the city när det svenska skönhetsföretaget Oriflame kontaktade mig. De höll på att starta en ny skönhetssajt med en redaktionell inriktning och letade efter en ansvarig redaktör. Jag älskar nya utmaningar så jag sa ja till rollen som Global Head of Editorial och började pendla mellan New York och Stockholm.”

Anna är speciellt passionerad runt hur olika stilar sprids på Internet och har hållit flera presentationer i ämnet för en ledande global klädkedja på uppdrag av en social mediebyrå i New York. Hon har också arbetat som copywriter för en stor internationell klädkedja. Att låta redaktionellt material inspirera kommersiella texter är ett arbetssätt Anna använt länge, långt före content marketing blev ett modeord. Från New York arbetade hon även som modeskribent för Svenska Dagbladet och som modekorrespondent för Göteborgs Posten.

Sedan 2014 är Anna tillbaka i Stockholm med en fot kvar i New York. Hon har återigen valt entreprenörslivet och en tillvaro som frilansjournalist och en ny resa har börjat. Vill du veta mer? Följ med in i framtiden där stil värderas högre än trender och boka Anna Blom i dag!

KONTAKT
Anna Blom
0709-665 808
anna@annablom.se
www.annablom.se

Foto: Mikael Schulz

Berghs School of Communication
TV4 Efter tio

– Föreläsare i journalistik vid Berghs School of Communication
– Göteborgs-Postens modekorrespondent i New York
– Modeskribent i Svenska Dagbladet
– Talat om modetrender i Efter tio i TV4 vid flera tillfällen
– Certifierad av Google i Google Analytics
– Utbildad yogalärare

  • Anna är en inspirerande föreläsare som hjälpte mig att gå vidare i min dröm att jobba med text. En av anledningarna till att jag började studera till copywriter på Berghs var tack vare kvällskursen där Anna var en av föreläsarna. Genom välplanerade föreläsningar, med både intressanta presentationer och roliga övningar, utmanades vi i vårt skrivande och kreativa tänkande. Men även att öppna ögonen och se vad som finns omkring oss. Anna hjälpte mig att se det roliga och utmaningen i att arbeta som professionell skribent. Tack Anna för en rolig och lärorik kurs i reportageskrivande.

    • Mårten Huzell, student Berghs School of Communication
  • Anna är en mycket inspirerande lärare med en stor kompetens.

    • Student, Berghs School of Communication
  • Anna Blom is a reliable, creative and resourceful writer. I worked with Anna for my copy to my website. The fact that she specialize in fashion was a great advantage considering the work that I do. She accepts all creative challenges with a positive attitude and is pleasant to work with.

    • Daniel Lindh, Still Life Photographer
  • Anna is a very talented journalist, fashion editor and copywriter. She has an excellent feel for the written word as well as a sharp eye for what´s on and what´s new in the fashion industry. Anna has done some tremendous work writing about fashion for retailers such as the Åhléns Group and, in my opinion, is at her best when writing insightful fashion columns and when working as a highly professional editor.

    • Amanda Undin, CEO and founder, Customer Clinic AB
  • Anna är en inspirerande föreläsare som hjälpte mig att gå vidare i min dröm att jobba med text. En av anledningarna till att jag började studera till copywriter på Berghs var tack vare kvällskursen där Anna var en av föreläsarna. Genom välplanerade föreläsningar, med både intressanta presentationer och roliga övningar, utmanades vi i vårt skrivande och kreativa tänkande. Men även att öppna ögonen och se vad som finns omkring oss. Anna hjälpte mig att se det roliga och utmaningen i att arbeta som professionell skribent. Tack Anna för en rolig och lärorik kurs i reportageskrivande.

    • Mårten Huzell, student Berghs School of Communication
  • Anna är en mycket inspirerande lärare med en stor kompetens.

    • Student, Berghs School of Communication
  • Anna Blom is a reliable, creative and resourceful writer. I worked with Anna for my copy to my website. The fact that she specialize in fashion was a great advantage considering the work that I do. She accepts all creative challenges with a positive attitude and is pleasant to work with.

    • Daniel Lindh, Still Life Photographer
  • Anna is a very talented journalist, fashion editor and copywriter. She has an excellent feel for the written word as well as a sharp eye for what´s on and what´s new in the fashion industry. Anna has done some tremendous work writing about fashion for retailers such as the Åhléns Group and, in my opinion, is at her best when writing insightful fashion columns and when working as a highly professional editor.

    • Amanda Undin, CEO and founder, Customer Clinic AB
Close