Charlotta Flinkenberg

Chic konferencier och föreläsare

Charlotta Flinkenberg har över 20 års erfarenhet från mediabranschen. Hon har arbetat som chefredaktör för ett flertal tjej- och modemagasin, hon startade varumärket CHIC och blev VD för en egen tidning redan som 23 åring. Med humor, självinsikt och stor portion självdistans peppar Charlotta kvinnor att ta för sig, inte vara rädda för att klä sig på ett visst sätt, att våga ta betalt och att säga upp sig (från antingen ett trist jobb eller en trist relation). Hon är även en utmärkt konferencier.

Favorit

Lägg till i favoriter

Prisnivå

Språk

Stad

Rubriker

  • Dubbla din lön och halvera din stress - Om konsten att prioritera, delegera och visualisera framgång.
  • Så blir du mer modemodig
  • Kläderna som höjer ditt självförtroende – och din lön!
  • Busenkelt – så blev jag framgångsrik
  • Håll vikten nere – och humöret uppe
  • Tjejsnack – få kvinnor att lyssna

Presentation

Charlotta Flinkenberg är journalist, författare, programledare, bloggare och föreläsare. Hon har varit chefredaktör för Frida, VeckoRevyn, Glamour och CHIC (som är hennes egen varumärkesidé). Charlotta har skrivit två böcker; ”Busenkelt – så blev jag framgångsrik” (om karriär) och ”Viktiga Boken – från godisråtta till storlek 38” (om bantning/viktnedgång/matmissbruk), båda utgivna på Bonnier Fakta. Just nu skriver hon på sin första roman och en faktabok om styling som planeras ges under 2016.

Flinkenberg har varit programledare för TV3 och haft ett eget program samt bloggat dagligen sedan 2001. Idag driver hon tre populära bloggar inom mode, vikt/träning och inredning. Hon har varit konferencier för CHIC-galan i fem års tid och lett ett flertal shoppingevents, modevisningar, företagskickoffer och seminarier, samt även figurerat som moderator.

I ett eget mediebolag startar Charlotta en livsstilsportal riktad till kvinnor 35+ under våren 2016, samt en modepodd. Charlotta har suttit frontrow på modeveckan i Milano och kindpussats med den internationella modeeliten under sina år som chefredaktör, men föredrar att prata om kläder mer ur praktisk aspekt och hur en outfit kan höja både ditt självförtroende – och din lön.

Charlotta lever enligt devisen ”Hur svårt kan det vara?” och är en orädd entreprenör och karriärista, som med sin färgstarka personlighet och humor har kommunicerat framgångsrikt med kvinnor sedan 90-talet.

• ”Dubbla din lön och halvera din stress”. Om konsten att prioritera, delegera och visualisera framgång.

• ”Så blir du mer modemodig”. Våga ta ut svängarna stilmässigt och lär dig att finna en stil som passar ditt humör och din storlek på både plånbok och figur. Stylingknepen som proffsen använder sig av och de enkla knepen som förvandlar dig från glåmig till glammig.

• ”Kläderna som höjer ditt självförtroende – och din lön!”. En underhållande föreläsning om modemakt, vilka signaler dina klädval skickar, hur du kan fejka för att brejka eller sänka respektive höja ”umpf-faktorn” för din outfit med rätt accessoarer och tekniker. Konkreta exempel på publiken/åhörarna.

• ”Busenkelt – så blev jag framgångsrik”. Baserad på boken med samma namn. Så tar du dig fram utan utbildning, lär dig att dechiffrera koderna, sluta att förminska dina talanger och lär dig att marknadsföra dig bättre.

• ”Håll vikten nere – och humöret uppe”. Så gick Charlotta ner 25 kilo i vikt efter åratal som matmissbrukare och sockertorsk. Även tips på hur man kan få igång träningsmotivationen trots att man aldrig tränat tidigare (Charlotta började träna regelbundet efter 40). Humoristiska igenkännings-anekdoter av dråplig (och även sorglig) karaktär, varvas med jävlar anamma-tips och konkreta handlingsplaner för latmaskar.

• ”Tjejsnack – få kvinnor att lyssna”. Efter att ha kommunicerat med kvinnor i blandade åldrar i över 20 år, i alla sorters plattformar (tidning, blogg, mail, sms, podd, TV, live, radio, PR), så har Charlotta skaffat sig verktygen som gör att målgruppen verkligen lyssnar. Kraftfulla råd om hur bra berättelser berör, hur man respekterar de som lyssnar och när man ska gå på magkänsla och strunta i analyser. Samt – så får du din målgrupp att sköta din marknadsföring.

Aller media
Bonnier Tidskrifter
Lauritz
Lindex
Computer City/HP
Viking Line
Tuna Park
Vila
Goldwell
Colonelle
Sisters
KappAhl
Marknadsföreningen i Helsingborgsregionen

Populär bloggare och författare.
Lång erfarenhet som chefredaktör för kvinnomagasin.
Konferencier för CHIC-galan i flera års tid, på Berns, inför över 600 gäster.
Utsedd till ”Årets Mediechef” 2011, av Sveriges Tidskrifter och tidningen Chef.
Fick ”Årets Marknadsföringspris” av Sveriges Tidskrifter 2009, för den framgångsrika lanseringen av CHIC.