Anitha Clemence (fd Schulman)

Digital kommunikatör och influencer

Anitha Clemence har en lång karriär i TV-branschen och är en välkänd profil i media. Hon är utbildad marknadskommunikatör och en pionjär i digitala medier. Anitha har haft egen talkshow, driver flera framgångsrika poddar och är skapare av humorserien Mammor på TV3. Dessutom innovatör med flera patent och entreprenör med eget porslinsmärke. Anitha Clemence föreläser om digitala medier, personligt varumärke och ledarskap. Boka Anitha Clemence som föreläsare eller konferencier här!

Favorit

Lägg till i favoriter

Prisnivå

Språk

Stad

Rubriker

  • Lär dig digitala medier och bli bättre än konkurrenterna!
  • Digital kommunikation
  • Entreprenörskap i sociala medier
  • Branding och personligt varumärke
  • Att leva i offentlighetens rampljus

Presentation

Anitha Clemence är i grunden utbildad marknadskommunikatör och började intressera sig för sociala medier redan år 2006. Hon har en gedigen karriär från reklam och TV-branschen som projektledare. Hon var med och startade den första satsningen inom poddradio år 2009 för MTG:s räkning, samt den allra första webb-TV-serien Glamourama. Anitha Clemence gjorde en egenproducerad talkshow på YouTube år 2013, som senare fick flytta in på Familjelivs plattform under titeln Mom Enough.

Anitha Clemence har själv haft en rad framgångsrika podcasts med Carolina Gynning, Ann Söderlund, Sanna Lundell och numera med Malin Gramer, den senaste vid namn Nu ska ni få höra.

År 2016 skapade Anitha humorprogrammet Mammor på Viafree/TV3 där de jobbade med influencers som ett experiment för att få upp ratingen – något som visade sig ge strålande resultat. År 2017 hade hon ett självbetitlat program på Aftonbladet TV, som berörde SoMe och vad kändisar sände och publicerade i sina flöden.

Förutom att vara en entreprenör i sociala medier är Anitha även en produktinnovatör med flera patent i byrålådan och under det egna varumärket Anitha Clemence designar hon porslin som har uppmärksammats internationellt.

De senaste åren har Anitha Clemence jobbat som konsult inom digital kommunikation där hon delar sin unika kompetens från en bakgrund som marknadskommunikatör, producent, kreatör och expert på mediabyråsidan. Ta del av dessa värdefulla nyckelkunskaper i Anithas populära föreläsningar!

Anitha Clemence kan du anlita som programledare, konferencier, paneldeltagare eller för en föreläsning om digital kommunikation, personligt varumärke eller entreprenörskap. Boka Anitha Clemence (fd Schulman) här!

Foto: Pillan Thelaus

Lär dig digitala medier och bli bättre än konkurrenterna!
Framtidsforskare belyser att inom kort kommer internet enbart bestå av marknadsplatser och sociala plattformar.
Hemsidan har sett sina sista starka dagar. Idag är ditt eller ditt bolags Sociala Medie-konto och närvaro viktigare än er hemsida eller blogg.

Kan du inte den sociala programmering så är också risken att du eller ditt företag inte kommer vara en del av den framtida marknaden. Lär dig kommunicera rätt för att synas bland dom 25 000 budskap per dag du delar yta med.
Känner du till tricken för att få ditt konto att växa? Vet du vad som är bakom siffror och uttryck i den digitala världen?

Kan du det så blir du en bättre beställare och kan du göra bättre affärer som får större utväxling.

Kunskapen om det digitala jordbruket genererar mer skörd år efter år.

Det här är föreläsningen för dig som inte har råd att missa nutidståget.

Kan kombineras med workshop.

Boka en föreläsning med Anitha Clemence (fd Schulman) på 031-780 32 35

Kommunikatörsdagen
Möten&Events
Jönköpings Handelshögskola

– Entreprenör med egen designserie av porslin
– Skapare av humorserien ”Mammor” på TV3
– Driver två stora podcasts
– Innovatör med flera patent
– Författare till ”5:2 enligt Anitha Schulman: konsten att ändra livsstil”