Ricki Petrini

Journalist och digital kommunikatör

Vem har mest makt på webben? Journalisten, bloggaren eller Sveriges största annonsör? Ricki Petrini är journalist i grunden och hjälper idag några av landets ledande företag med digital kommunikation och content marketing. I tider av fejk news och faktaresistens, är den här föreläsningen en riktig ögonöppnare. Här får du lära dig om fenomenen som gör att Trump sitter i Vita Huset och att våra tonåringar blir morgondagens mest inflytelserika opinionsledare.

Favorit

Lägg till i favoriter

Prisnivå

Språk

Stad

Rubriker

  • Hållbarhet som strategi
  • 10 Digitala trender 2021
  • Fejk News & faktaresistens – Hur världen vändes upp och ner
  • De nya spelreglerna – Digital marknadsföring på ett helt nytt sätt
  • Digital vett och etikett: Så beter sig svenskarna på nätet
  • Ricki är även moderator - gärna kring teman som media, marknadsföring och livsstil

Presentation

Ricki Rebecka Petrini är journalist, bloggare och en bokad föreläsare inom mediabranschen. Idag är Ricki affärschef för Content Marketing hos Mediekompaniet. Tidigare roller har varit Head of Native Studio, Metro samt Social Media Manager, Procter & Gamble. Tack vare en redaktionell bakgrund har Ricki Petrini lärt sig avkoda webbens hemligheter när det kommer till engagemang, storytelling och nyhetsvärde.

Att kunna hantera och styra över digitala kanaler är inte bara en egenskap på CV:t. Att kunna förmedla ett budskap på webben är idag allmänbildning. Men många vuxna, barn och unga kämpar med att förhålla sig till sociala mediers dominans i vår vardag.

I Ricki Petrinis föreläsningar får publiken ta del av en hel del visuellt tilltalande material. Hur sammanfattas årets nyhetshändelser i bilder? Hur påverkar nyhetsbruset ens personliga närvaro på webben? Genom att belysa digitala fenomen, trender och fällor får du lära dig om användarbeteenden och generationsöverskridande värderingar. Och inte minst – hur kan företag möta upp konsumenters främsta maktvapen – hållbarhet. Verkliga case och användbara tips från disruptörerna som förändrar hela branscher. Men också om hur vi, från interna skrivelser till kommersiella kampanjer, har en helt ny utmaning på 20-talet. Nämligen, folk pallar inte mer information!

Dessutom engagerar Ricki Petrini sin publik på ett spännande sätt där hon ställer frågor till gruppen som helhet. I realtid (och anonymt) visar hon på skärmen hur medlemmar ur publiken svarat rent statistiskt. Frågor och svar kring sociala medier och mobilberoende brukar få en att höja på ögonbrynen.

Boka en spännande föreläsning med Ricki Petrini om digital kommunikation, hållbarhet, storytelling, content marketing, influencers och sociala medier.

Längd: 45-90 min
Språk: Svenska och engelska
Målgrupp: Alla i åldrarna 20-65 år
Tillfällen: Inspirationsträff, personalsammankomster, kick-off, kundevent etc

Hållbarhet som strategi
Värderingsbaserad kommunikation är lika med ärdeskapande – och hur man implementerar det.

Hållbarhet har blivit konsumenters främsta maktvapen – hur kan företag möta upp? Det här är seminariet som använder verkliga case och användbara tips. Om disruptörerna som förändrar hela branscher. Om generationsöverskridande värderingar. Men också om hur vi, från interna skrivelser till kommersiella kampanjer, har en helt ny utmaning på 20-talet. Nämligen, folk pallar inte mer information!

Exempel i urval:
– Omvärld: Agenda 2030 sätter ribban
– Hemmaplan: Svenskarnas reklamtrötthet
– Så undviker du Bluewashing
– Hållbara sanningar sägningar på 20-talet
– Strategimall: Så kommer ni igång
– Om arbetet med Sveriges största studie om
representation & jämställdhet i svenska medier

Boka en föreläsning med Ricki Petrini på teman kring sociala medier och digital kommunikation på 031-780 32 35.

Procter & Gamble
Samsung
Apollo
Norrbottens Media
Metro
Sollentuna Centrum
Gävle Högskola
Gota Media

– Bloggare, Resumé
– Social Media Manager, Procter & Gamble
– Head of Native Studio, Metro
– Affärschef Content Marketing, Mediekompaniet
– Talare, Nordic Media Insights 2018

  • Hennes passion och kunskap inom området fångar uppmärksamheten hos alla som får äran att lyssna på henne! Rekommendera henne varmt och ser fram emot nästa gång.

    • Sirina Jonsson, Digital Media Planner/Social Media Adviser, Scream Mediabyrå
  • Otroligt inspirerande och duktig föreläsare! Jag kan varmt rekommendera Ricki som föreläsare.

    • Jennie Mauritsson, E Commerce and Digital Manager, Tvins
  • She’s great on stage as well as on paper and when she’s in the interviewer chair she manages to get her interviewees to open up more than they might have planned.

    • Ulrika Swedlund, Nordic Education Strategy & Planning Manager, Coty Wella Professionals
  • Hennes passion och kunskap inom området fångar uppmärksamheten hos alla som får äran att lyssna på henne! Rekommendera henne varmt och ser fram emot nästa gång.

    • Sirina Jonsson, Digital Media Planner/Social Media Adviser, Scream Mediabyrå
  • Otroligt inspirerande och duktig föreläsare! Jag kan varmt rekommendera Ricki som föreläsare.

    • Jennie Mauritsson, E Commerce and Digital Manager, Tvins
  • She’s great on stage as well as on paper and when she’s in the interviewer chair she manages to get her interviewees to open up more than they might have planned.

    • Ulrika Swedlund, Nordic Education Strategy & Planning Manager, Coty Wella Professionals
Close