Lisa Ekström

Inspirerar hjältar och 10:or

Hjärta och hjärna - skapa resultat inom ledarskap, medarbetarskap, arbetsglädje och förändring. Lisa Ekström lockar fram det bästa hos dig och dina medarbetare. Hon inspirerar oss till att ta en aktiv och ansvarsfull roll gentemot oss själva, varandra och våra kunder. Lisa har utsetts till Årets Talare och prisats för sitt eget ledarskap och framgångsrika förändringsarbete i SAS. Lisa Ekström är en prestigelös och karismatisk föreläsare som du kommer ihåg! Boka hennes populära föreläsningar här.

Favorit

Lägg till i favoriter

Prisnivå

Språk

Stad

Rubriker

  • Skapa hjältar och bli en själv
  • Ledarskap - Lyser dina stjärnor?
  • Medarbetarskap - Kärleksfullt eller med händerna på höften?
  • Förändra - Förbättra
  • Storytelling - Stories build character!
  • Personligt varumärke - Vet du vem du är?
  • Happy results - En rolig arbetsplats
  • Service - Glädjen i att ge och få

Presentation

Lisa Ekström har över 20 års erfarenhet av ledarskap inom försäljning och kundservice. Hon står bakom ett framgångsrikt förändringsarbete för SAS Customer Relations – för vilket hon har belönats med ”Årets Framgångsstipendium”. Hon har arbetat i såväl med- som motgång och talar bla. om vikten av att se möjligheterna istället för att leta syndabockar när förändringar eller konjunkturskifte sker. Lisa Ekström är aktuell med boken Fantastiska kundmöten (2021).

Eget ansvar är en röd tråd i Lisas föreläsningar. Alla har ett ansvar för att skapa den miljö man befinner sig i – hemma, på jobbet eller i livet. Du är dina kollegors arbetsmiljö. Lisa skapar förståelse och insikt om varje medarbetares betydelse. Hon inspirerar alla till att ta ansvar och leda förändringsarbeten, skapa rätt kultur och nå hållbara resultat.

Lisa Ekström är en ärlig, karismatisk och prestigelös föreläsare som i ett medryckande tempo blandar fakta, praktiska verktyg, anekdoter, skratt och aha-upplevelser. Genom att utgå från vardagen på arbetsplatsen blir föreläsningen lättillgänglig för alla i publiken. Hon bjuder på konkreta och värdefulla tips som man lätt kan ta med sig och använda praktiskt i sin egen verksamhet. Lisa visar att kultur- och attitydförändringar varken behöver ta tid eller vara skrämmande. På ett effektivt sätt får hon individer och organisationer att utvecklas positivt på kort tid.

Boka en föreläsning med den populära talaren Lisa Ekström på teman som ledarskap, medarbetarskap, företagskultur, arbetsglädje, förändring eller kundservice. Hon är en 10:a!

Skapa hjältar och bli en själv
Lisas nyaste föreläsning inspirerar ledare och medarbetare att skapa hjältar. Om du skapar hjältar på jobbet eller i världen blir du hjälte själv. Lisa menar att det inte spelar någon roll på vilken nivå du blir hjälte, alla får med sig stories som de kan föra vidare och blir då själva hjältar i nästa led. Alla har ett ansvar för att skapa miljön man befinner sig i, hemma, på jobbet eller i livet. En inspirationskick som ger förståelse och insikt om varje människas ansvar och betydelse i förändringsarbeten eller kulturförändringar.

Ledarskap – Lyser dina stjärnor?
En föreläsning om att leda med och genom medarbetarna. Behandla medarbetarna som stjärnor; få dem att lysa! Men se upp, skillnaden mellan stjärna och diva är hårfin! Alla har olika roller, varför är det alltid någon som inte vill vara med?

Medarbetarskap – Kärleksfullt eller med händerna på höften?
Allt som behöver sägas kan sägas kärleksfullt vare sig du är ledare eller medarbetare. Du är dina kollegors arbetsmiljö! Skulle du trivas i den miljö du skapar? Hur är du som kollega? Alla har olika roller, vilken är din och för den din avdelning framåt? Om alla kollegor skulle göra som du – skulle du då trivas på jobbet?

Förändra – Förbättra
En föreläsning om förändringsarbete. En inspirationskick som ger förståelse och insikt om varje medarbetares ansvar och betydelse i ett förändringsarbete. Det svåra görs hanterbart och inspirerande. Kulturförändringar behöver inte ta tid eller vara skrämmande. Få dina förändringar att gå smidigt i praktiken.

Storytelling – Stories build character!
En föreläsning om vikten av en bra historia. Storytelling är ett fantastiskt redskap för att öka “vi-känslan”, skapa lojalitet och inte minst göra medarbetare glada och positiva. Solskenshistorier finns i alla organisationer, lär er uppmärksamma och använda dem för att bygga självkänsla och samhörighet. Det leder i förlängningen till ett tryggare och mer lukrativt företag.

Personligt varumärke – Vet du vem du är?
En föreläsning om vikten att vara medveten om och att skapa ditt personliga varumärke – att äga och sälja det! Vad gör dig unik? Kända varumärken och kändisar, alla har synpunkter oavsett om träffat personen i fråga eller använt produkten. Alla har synpunkter på dig, rätt eller fel. Hur vill du uppfattas? Skulle du anställa dig själv, befordra dig eller köpa dina tjänster? Omgivningens samlade åsikter om dig är ditt personliga varumärke. Lisa berättar hur du kan styra omvärldens uppfattning av dig och utveckla ditt personliga varumärke.

Happy results
En föreläsning som inspirerar till att forma en rolig arbetsplats. Har man roligt skapar man resultat, ha kul på vägen! Hur hanterar man de som inte vill? Vad är roligt? Lär dig läsa av medarbetares komfortzoner och respektera att alla har en viktig roll och uppgift. Lisa ger er inspiration och verktyg till att skapa en roligare arbetsplats som präglas av humor, respekt och medarbetare som känner sig uppskattade.

Service – Glädjen i att ge och få
En föreläsning om att ge och få bra service. Det är du och dina kollegor som bestämmer hur ert företag uppfattas. Vill kunden komma tillbaka eller fortsätta använda er produkt? Hur ser det ut internt på företaget? Ger ni varandra bra service? Enligt Lisa kan allt sägas kärleksfullt eller med händerna på höften. Vilken miljö vill ert företag verka i? Service handlar om inställning och är en viktig grund i varje företag. Lisa visar hur ni med enkla metoder formar hur ert företag uppfattas av omvärlden, hur ni får kunderna att komma tillbaka och rekommendera er till alla de känner.

Slå oss en signal på 031-780 32 35 så hjälper vi dig snabbt att boka en föreläsning med Lisa Ekström.

ICA
SKL
BRIS
Metro
Canon
Åhlens
Nordea
Unionen
Swedavia
Vattenfall
Jernhusen
Trafikverket
Regeringskansliet
Trelleborgs kommun
Akademiska Sjukhuset

– Författare till Fantastiska kundmöten
– Årets Framgångsstipendium
– Årets Talare
– Stora Målpriset

  • Alla som arbetar i ledande befattning med service och kundmöten borde någon gång få möjlighet att lyssna på Lisa! Ett fantastiskt inspirerande anförande med många aha-upplevelser och praktiska tips och idéer framfört med värme och personligt engagemang. Lysande!

    • Stig Tornel, Kronans Apotek
  • Tamigf-n den bästa föreläsaren i ledarskap och coachning jag hört sedan jag konfirmerades. Tänk om alla chefer var som hon.

    • Rickard Olsson, programledare TV
  • Hon är alldeles underbart galen.

    • Anders Ehrling, VD Scandic Hotels
  • Lisa har en förmåga att omsätta ledarstrategier i praktisk handling. Hon har med ett genuint intresse fångat själen och kulturen i vårt företag, och med ett knivskarpt fokus på resultat och hennes uppdrag bidragit till både professionell och personlig utveckling för de personer hon arbetat med.

    • Anders Hvarfner, VD Vittraskolorna
  • Alla som arbetar i ledande befattning med service och kundmöten borde någon gång få möjlighet att lyssna på Lisa! Ett fantastiskt inspirerande anförande med många aha-upplevelser och praktiska tips och idéer framfört med värme och personligt engagemang. Lysande!

    • Stig Tornel, Kronans Apotek
  • Tamigf-n den bästa föreläsaren i ledarskap och coachning jag hört sedan jag konfirmerades. Tänk om alla chefer var som hon.

    • Rickard Olsson, programledare TV
  • Hon är alldeles underbart galen.

    • Anders Ehrling, VD Scandic Hotels
  • Lisa har en förmåga att omsätta ledarstrategier i praktisk handling. Hon har med ett genuint intresse fångat själen och kulturen i vårt företag, och med ett knivskarpt fokus på resultat och hennes uppdrag bidragit till både professionell och personlig utveckling för de personer hon arbetat med.

    • Anders Hvarfner, VD Vittraskolorna
Close