Anitha Clemence (fd Schulman)

Entreprenör och influencer

Entreprenören Anitha Clemence (fd. Schulman) har en lång karriär i TV-branschen och är en välkänd profil i media. Hon har ett eget porslinmärke, driver de framgångsrika poddarna Lillelördag och Fyllepodden, blogg och är skapare av humorserien Mammor på TV3. Dessutom innovatör med flera patent. Anitha Clemence föreläser om entreprenörskap, sociala medier, personligt varumärke och ledarskap. Boka Anitha Clemence som föreläsare eller konferencier här!

Favorit

Lägg till i favoriter

Prisnivå

Språk

Stad

Rubriker

  • Digital kommunikation
  • Entreprenörskap i sociala medier
  • Branding och personligt varumärke
  • Att leva i offentlighetens rampljus

Presentation

Anitha Clemence (fd. Schulman) har en gedigen karriär från reklam och TV-branschen som projektledare men är kanske mest känd genom sina olika entreprenörsprojekt online. Hon driver en framgångsrik blogg, är programledare för de hyllade poddarna Lillelördag med Ann Söderlund och Fyllepodden med Sanna Lundell samt webb-TV serien Mom Enough. Hon är skapare av och skådespelare i sketchprogrammet Mammor på TV3 – en humorserie som driver med föräldraskapet.

Anitha är även en produktinnovatör med flera patent i byrålådan och under det egna varumärket Anitha Clemence designar hon porslin som har uppmärksammats internationellt. Målet är att återinföra det vackert dukade matbordet i ny design.

En vardag som offentlig medieprofil har både för- och nackdelar. Anitha Clemence står ständigt i rampljuset med sin familj och anlitas ofta i paneldebatter för att diskutera och reflektera kring rollen som influencer och sociala mediers påverkan.

Anitha Clemence kan du anlita som programledare, konferencier, paneldeltagare eller för en föreläsning om entreprenörskap, sociala medier, personligt varumärke eller föräldraskap. Boka Anitha Clemence (fd Schulman) här!

Foto: Pillan Thelaus

Anitha Clemence föreläser om digital kommunikation och sociala medier. I allt från hur man själv optimerar sitt konto till hur man når igenom bruset. Vad funkar och inte efter den nya algoritmen, och hur funkar den? Vad är viktigt att tänka på och hur ska man marknadsföra sig på bästa sätt primärt på Instagram?

Föreläsning ca 1 h och 10 min.

Kan kombineras med workshop.

Boka en föreläsning med Anitha Clemence (fd Schulman) på 031-780 32 35

 

Kommunikatörsdagen
Möten&Events
Jönköpings Handelshögskola

– Entreprenör med egen designserie av porslin
– Skapare av humorserien ”Mammor” på TV3
– Driver två stora podcasts
– Innovatör med flera patent
– Författare till ”5:2 enligt Anitha Schulman: konsten att ändra livsstil”