Annika Telléus

Konsten att lyssna

Under sina 16 år på H&M lyssnade Annika Telléus på kunder och medarbetare över hela världen. Nu är hon aktuell med boken "Konsten att lyssna - vägen till större tillit och bättre relationer". Med lekfullhet och mycket värme delar Annika med sig av insiktsfulla erfarenheter oavsett om det gäller kommunikation, att bygga team, ledarskap eller självledarskap. Annika Telléus är en lugn och trygg föreläsare som med hög närvaro anpassar sig efter sin publik.

Favorit

Lägg till i favoriter

Prisnivå

Språk

Stad

Rubriker

  • Konsten att lyssna - vägen till större tillit och bättre relationer
  • Lyssna på varandra! Skapa team som trivs
  • Lyssna på kunderna! Är ni kundcentrerade på riktigt?
  • Bli lyssnad på! Presentationsteknik
  • Lyssna på dig själv! Självledarskap
  • Byt perspektiv - Vi har rätt båda två!
  • Lyssna i förändring
  • Lyssnande ledarskap

Presentation

Förutom grupputveckling, arbetsglädje och kommunikation brinner Annika Telléus för att ge verktyg och sprida kunskap om hur mycket vi har att vinna på att bli bättre på att lyssna. Hennes uppskattade föreläsning ”Konsten att lyssna” är varm och tillåtande, lekfull och samtidigt klok. I en värld där många fokuserar på att sända och nå ut, är lyssnandet en förmåga som vi behöver utveckla för att få större tillit och bättre relationer.

Med lekfullhet och mycket värme delar Annika Telléus med sig av insikter och spännande erfarenheter på ett sätt som verkligen berör och får dig att tänka i nya banor. Hennes föreläsningar anpassas efter vad ni behöver och byggs upp av berättelser och konkreta tips som kan användas direkt, oavsett verksamhet.

Under sina 16 år på H&M lyssnade Annika Telléus på kunder och medarbetare över hela världen. Hon jobbade globalt med affärsutveckling och byggde upp flera avdelningar inom kundinsikt och research. Annika har även utbildat kursledare och är både en omtyckt föreläsare och en eftertraktad kursledare i ledarskap, kommunikation, presentationsteknik och i konsten att lyssna.

Konsten att lyssna
Det är dags att vi pratar om vikten av att lyssna. Den som lyssnar öppet och med nyfikenhet får tillgång till nya perspektiv och kommer närmare den som talar. Hos den som blir lyssnad på och känner sig accepterad och får tala till punkt klarnar tankarna och personen får tillgång till sina egna svar.

Lyssnande ledarskap
Det lyssnande ledarskapet handlar om att lyssna på varandra men också om att lyssna på oss själva för hur ska vi kunna leda andra om vi inte kan leda oss själva? I grupper som lyssnar på varandra  byggs tillit upp och relationerna blir bättre. Olikheter och olika åsikter välkomnas. Vi känner oss trygga och skapar ett hållbart arbetsklimat och goda resultat.

Lyssna på kunderna!
Är ni kundcentrerade på riktigt? Behöver ni bli bättre på att lyssna på era kunder? Annika har mångårig global erfarenhet av att lyssna på kunder i små och stora företag. Hon delar med sig av såväl egna erfarenheter som konkreta tips och utmanar er att ge er ut på er egen resa.

Lyssna i förändring
Lyssnandet hjälper oss att närma oss nya förutsättningar utan att fastna i rädslor och antaganden. Vi kan också hjälpa varandra att lyssna öppet i tider av förändring.

Byt perspektiv
– Vi har rätt båda två!
Att lyssna handlar om att ställa sig bredvid den andra personen och se världen ur hens perspektiv. Tankeväckande övningar blandas med berättelser och konkreta råd för hur du gör.

H&M
SEB
Dagens Handel
Sven Eriksonskolan
Modebranschens Dag
Bubbleroom
Kunskapsdagarna

– Författare till ”Konsten att lyssna – vägen till större tillit och bättre relationer”
– Framröstad till en av Sveriges mest populära föreläsare 2019 hos Eventeffect.se
– Uppskattad intern kursledare på H&M inom ledarskap, feedback och presentationsteknik
– Lyssnat på kunder över hela världen genom enkäter, fokusgrupper och hemma-hos-intervjuer
– Certifierad INLPTA NLP Business Practitioner

  • You are very interesting, you inspire and motivate. It is the perfect mix between exercise, facts and self reflection. Thank you for a great hour full of inspiration and learnings!

    • Cecilia Martinez-Pesce, H&M AB
  • Annika Telléus är en fantastisk berättare som med stor värme delar med sig av egna erfarenheter och enkla verktyg som kan användas direkt. Med god pedagogik och en perfekt mix av övningar, fakta och självreflektion får hon med sig hela gruppen och får oss att tänka i nya banor. En inspirerande workshop som gav nya insikter och fick bestående värde för deltagarna. Vi på E-handelsstaden Borås rekommenderar varmt Annika.

    • Jeanette Regnér, E-handelsstaden Borås
  • Annika är en fantastisk föreläsare som med sin klokhet och kunskap, sin humor och närvaro griper tag i mig och jag glömmer både tid och rum! Jag vill aldrig sluta LYSSNA!

    • Cecilia Isaksson, Urban Paleo Center
  • You are very interesting, you inspire and motivate. It is the perfect mix between exercise, facts and self reflection. Thank you for a great hour full of inspiration and learnings!

    • Cecilia Martinez-Pesce, H&M AB
  • Annika Telléus är en fantastisk berättare som med stor värme delar med sig av egna erfarenheter och enkla verktyg som kan användas direkt. Med god pedagogik och en perfekt mix av övningar, fakta och självreflektion får hon med sig hela gruppen och får oss att tänka i nya banor. En inspirerande workshop som gav nya insikter och fick bestående värde för deltagarna. Vi på E-handelsstaden Borås rekommenderar varmt Annika.

    • Jeanette Regnér, E-handelsstaden Borås
  • Annika är en fantastisk föreläsare som med sin klokhet och kunskap, sin humor och närvaro griper tag i mig och jag glömmer både tid och rum! Jag vill aldrig sluta LYSSNA!

    • Cecilia Isaksson, Urban Paleo Center
Close